Semesterträning

Jag tillhör inte dem som helst av allt vill slappa på sommaren. När jobbet går på sparlåga och dagarna är ljusa tränar jag mer och oftare än annars under året. En utlandsresa utan gym på hotellet ger mig lite panik, precis som vanliga veckor utan motion gör.

Min kondition är bra. Jag gör relativt enkelt tio riktiga armhävningar och har inga problem med plankans kämpiga minuter. Det senaste året har jag tränat 2-4 ggr i veckan. Ändå känner jag mig mer ur form än på mycket länge.

Varför?

Den förhatliga stressen. Att ständigt vara på väg och med andan i halsen växla mellan små och stora åtaganden gör att stressnivåerna ökar och förbränningen sjunker. Är det något jag måste ändra på så är det detta.

Jag lider av vetskapen mer än de extra kilona. Det verkar så onödigt att hålla på så här, ändå så svårt att låta bli. Jag mår som bäst när det händer mycket, och som sämst när det är FÖR mycket.

Jag klagar inte. Det är självvalt. Och nu väljer jag att sänka tempot i alltifrån jobb till egna projekt ett tag, och öka det på gymet och löpspåret.

Jag gillar förändring. Just nu behövs den också. Form, jag är på jakt efter dig!

Leave a Reply

