Ny frisyr

Just “ny frisyr” är det väl kanske inte. Med tanke på att jag ägnar ungefär 9,5 år varje decennium åt att inte ha någon frisyr alls.

Dessutom är jag världens mest icke-lojala klippkund. Jag går på lågprissalonger och lyxigare skönhetskoncept, ja vad som kommer i min väg, och aldrig någonsin blir jag nöjd och vill komma tillbaka.

Men jag måste säga att Marlene på Rufs & Kalufs (jag vet, namnet!) kan vara det jag saknat. När jag beskrev önskemål så lyssnade hon, och när jag pratade om skräckscenarion så förklarade hon.

Nu är håret 15 cm kortare och så kan det få vara ett tag.

Ganska bekvämt med tanke på att jag avskyr långt hår (på mig) och ändå har envisats med långt hår (på mig) sedan Kritaperioden ungefär.

Leave a Reply

