Fri som en fågel

Regnet det bara öser ner.

Unisont springer barnen ut på gräsmattan i de tillfälliga hagelblandade skurarna och sjunger “friiii som en fååågel” med armarna utsträckta och blickarna vända mot den blöta skyn. (Jag säger ju att jag blev rikare sedan de kom.)

Men när åskan mullrar nästan samtidigt som blixten lyser upp kvarteret, då tar frihetskänslan plötsligt slut och två små skakiga uppenbarelser tittar fem sekunder senare fram under täcket på soffan.

Åskan vann över euforin… den här gången.

One thought on “Fri som en fågel

  1. Var på Heron idag och Medans min lilla kille körde brandbil fördrev jag tiden med att läsa ditt inlägg och sen blickade jag ned på undervåningen och där satt en tjej som jag faktiskt tror jag var du 😉 lite kul sammanträffande!

Leave a Reply

