Klagomuren

Fler än jag som börjar känna en k r a f t i g irritation mot “gnäll via Facebook-fenomenet”?

Eftersom media rapporterar om dessa sociala klagomurar och hur olika personers kritiska poster fått 100 000 likes och ändrat policys hos globala storföretag i världens alla hörn, känns det plötsligt som att varenda kotte vill bli gnällhjälte i offentliga forum.

Jag säger inget om de stora frågorna. Bra att möjligheten finns att påverka, och att vi förändras med det medieklimat som råder. Super faktiskt!

Men vissa issues mår nog bättre av att ventilerats direkt via kundkontakt, eller varför inte välja att lägga ordern någon annanstans om du kan. Att lokala snabbköpet glömde ge dig ditt kvitto kanske inte genererar ett tusenhövdat engagemang… Makten ligger hos konsumenterna men medlet är väl ändå inte alltid Facebook.

Hoppas jag.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s