De små sakerna

Det är liksom de här små sakerna han gör. Som att i förbifarten flytta fjärrkontrollerna till inom mitt räckhåll när jag ligger nedsjunken i soffan då han ska lämna rummet. Eller pussen i mötet när vi passerar varandra på väg med högar av tvätt åt ett håll, och packade träningsväskor åt ett annat. Han häller upp vin och serverar ett glas när jag lagar mat. Han köper ett fikabröd han lagt på minnet att jag gillar. När vi ska sova på natten låter han mig ha mitt svalkande avstånd men ser till att en hand eller fot alltid nuddar.

Det är små saker som bidrar till stor kärlek.

Ett vackert hjärta behöver aldrig hävda sig.

Det passar i vilka hattar som helst.

One thought on “De små sakerna

Leave a Reply

