Morgonstund…

Tänk vad charmigt ärliga de är, de små treåringarna. Vi sitter på badrumsgolvet, jag och min dotter. Delar en tidig morgon, hon i mysigt täcke och jag påklädd med sminkrutinens plikter framför mig. Loreen på hög volym. Undrar vad du vill bli när du blir stor, säger jag. Kanske sångerska eller polis.

Hon tittar upp och funderar. Ser mig i ögonen och att hon hittat ett tankespår, det märks tydligt.

Mamma, säger hon krasst och viker inte med blicken från mitt ansikte. När man blir stor, då blir man ful.

Jahapp. Det var den morgonen det.

Leave a Reply

