Forni & fulheten

Låt säga att du på måndag morgon stressar hemifrån i tufsig frisyr och trötta ögon. Låt säga att du glömmer ett möte och slänger på dig några paltor i kategorin “bekväma”. Låt säga att du på glashal väg kraschlandar med cykeln i en kurva. Och att du blåmärkesprydd senare på dagen ropar ohörd i en obemannad porttelefon hos en av världens (ja faktiskt) mest prisade reklambyråer.

Det är då Michaela Forni uppenbarar sig IRL, direkt från bloggen, ja hon ser faktiskt retuscherad ut. På trappan sveper hon elegant mellan telefon och trapphus med glad plirig blick och perfekt klädedräkt förstås. Kanske lyckas man ändå hålla uppe en fasad, ty inte ska ålder förlora mot ungdom och stil utan kamp… Tänker jag. Och ler, lagomt nonchalant, självsäkert, svalt. Kanske inte.

Där står jag och obryr mig trevligt leende i bekväma kläder ända till den manlige kollegan omtänksamt SKÄMS-samt pekar mot sina tänder, fast menar mina, och ber att salladen från lunchen ska plockas bort från framsidan.

Forni Fantastisk glider förbi in i sitt möte, och jag krockar i fullsatt entré först med den uppmärksamme empatiske salladskollegan och sedan med en glasvägg in mot fullsatt konferensrum, innan jag hittar min plats, sjunker ner i mängden runt bordet och funderar en hel minut eller mer på hur det skulle kännas att bara för en dag vara cool och sval, tänk alldeles oful en stressad måndagmorgon i Stockholms innerstad.

Bild lånad från fina Fornis blogg. En av tjejerna som har’t!

Leave a Reply

