Dagens

Dagens pokerface: När sonen bestämt och långvarigt hävdar att alla luckorna i hans adventskalender med fotbollskort verkligen VAR öppna till hälften, redan när vi tog av plasten i förrgår. Det hade absolut inget med nyfikenheten att göra. Alls.

Dagens garv: När jag försett ungarna med handsprit och sambon som står vid diskbänken tar för givet att det är samma sak jag portionerar ut i hans handflator, varpå han efter tre minuters intensivt gnidande tittar hjälplöst på mig och säger: “Men det känns ju alldeles kladdigt det här, det DUNSTAR ju aldrig!”

För att det var flytande tvål.

Dagens puder: Det vita snötäcket. Som omgav utemöblerna jag ännu inte ställt in i förrådet. Omöjliga att fälla ihop men nu äntligen inpackade i alla fall.

Dagens mysigaste: Advent comin’ up.

Dagens obalans: Träning två gånger i veckan är inte nog för mig. Inte ens nästan. December blir hårdare.

Dagens tjuvstart: Lilian som inte längre vill vara pepparkaka. Alls.


Dagens härmapa: Farsan och morsan, 60 år unga. Som efter att ha fått ovanstående bild mms:ade till sig i snökaosets Sundsvall, bevisar att barnasinnet är mer närvarande än nånsin. Kärlek och respekt.

Leave a Reply

