Det man aldrig säger

Det ligger i luften, det som aldrig sägs. Det göms i tomrummet under hälarna när det trippas på tå. Det döljs under tystnaden av det outtalade. Ord som sällan får hitta vägen till existens, istället sakta drunknade kvävda i den goda viljan att vara till lags.

Förstår du mig inte, så lämna mig ifred. Vill du mig inte väl, så lämna mig ifred. Gör du mig inte till en bättre människa, så lämna mig ifred. Är du inte beredd att strida vid min sida, så lämna mig ifred. Vill du inte vara ditt bästa jag i min närhet, så lämna mig en gång för alla för alltid ifred.

Inte svårare än så.

Leave a Reply

