Doft-dilemma

Naturligtvis har alla mina parfymer tagit slut exakt samtidigt. Inte mindre än fem favoriter som nu klingar tomt på badrumshyllan.

Efter dagens kontorsjobb sprang jag in på Åhléns för att åtgärda saken. Ville dessutom prova något nytt istället för samma gamla vanliga dofter. Provade en, inte den. Ytterligare en, inte den. Ännu en, inte den… Jag sprayar direkt på huden istället för de där stickorna, då jag tycker att det blir en helt annan bild av hur det luktar, på papper.

Jag provade och provade till varken näsan eller skinnet räckte till nåt mer. Bara besvikelse, inget köp.

NU, en halvtimme senare är det någon doft som känns perfekt (eller är det mixen, isåfall blir det jääävligt dyrt!) och jag kan givetvis inte avgöra eller minnas vilken flaska som sitter var. Åh, snark.

Och så har jag inga kläder som passar heller.

Och så är min telefon trasig.

Vissa dagar alltså.

Leave a Reply

