85 min kvalitetstid med PT

Jodå, idag hade jag mitt första pass med PT. Som jag tjatat om detta. Någon som pushar, peppar och vägleder.

Jag körde hemmaträning och hon var med. Tränaren. Hon som är 3,5 år. Och har en vilja av stål.

Det var inte tal om att stoppa henne när hon ville byta om till sina träningskläder efter att ha målat så harmoniskt i blocket medan jag cyklade. Inte heller kunde hon distraheras när hon frenetiskt bläddrade bland mördarpassen i intervallform på Youtube via Ipaden. “Nu vill jag köra armvävningar, magen nästan i golvet”, proklamerade hon. MED DIG, mamma!

Så jag pustade. Och slet. Och när hon hoppade 8 x 30 sek i högsta tempo upp på trappsteget som skiljer vårt vardagsrum från matrummet, då var det annat än tävlingsinstinkten som gjorde sig påmind. Det var vetskapen om att jag inom en väldigt snar framtid knappast kan göra anspråk på powerpositionen i den här familjen.

Tabata Timer. Youtube och “44 bästa övningarna utan vikter”. Samt en träningskompis som aldrig ger upp. Det är grejer det.

Efter dusch. Ni ser ju galenskapen.


Middag ihop! (Hon drack inte vin.)


Människan har inte missat ett enda avsnitt av Gladiatorerna…

One thought on “85 min kvalitetstid med PT

Leave a Reply

