Dvala

Det är väl åldern.

Men faktum är att det som förut var “dagen efter” (en fest), nu snarare är tre dagar efter.

Och jag avskyr det.

Att vara lite bakis är väl en sak. Det kan jag ta. Men att i flera dagar gå runt i en suddig verklighet utan kontakt med varken känslor eller energi, det hittar jag liksom inte motivation till.

Jag älskar vardagen (sorry, men det är fullkomligt sant) precis som den är. Jag gillar morgonens rutiner, söndagens storhandling, jag älskar magasinen och glaset vin i soffan på fredagen. Att planera resor och spela på travet (samband någon?). Att hämta mina barn från för-/skola är en lyx och att jobba hårt något jag inte kan eller vill undvika. Att träna är både en drog och belöning, det är motorn till hela alltihopa.

Så dvalan efter en fest är betungande. Även om det råkar vara Melodifestival och den officiella efterfesten med både Carolor och Bananer. Märkligt. Jag är kanske inte en kicksökare trots allt. Jag kanske bara vill sitta här under korkeken och lukta på blommorna så länge som det faktiskt känns meningsfullt.

Leave a Reply

