Tv-hösten

När det inte behöver vara så invecklat, då kan jag villigt erkänna att tv-utbudet tidiga vardagskvällar under hösten är helt i min smak.

19.00 kurar jag gärna ihop mig med barnen framför Djursjukhuset. I 30-60 minuter lever vi oss sedan in i dramatiken bland sköldpaddor med hakbesvär, papegojor med för långa fjädrar och föl som behöver hjälp under sina första levnadsdagar. Jag älskar barnens snusförnuftiga frågor och alla känslor som kommer med djuren som behöver vård.

Sedan Idol. Förstås. Deltagarnas historier blandat med de bidrag som berör för att de är BRA, det tröttnar jag aldrig på. Tramset och “tv-showen” kan jag vara utan, men bra musik och utvecklande kritik funkar alltid.

Och så fruarna i Hollywood. Här snackar vi förstås dramaturgiskt förstärkt galenskap, men jag gillar att titta in i de här vuxna blondinernas liv medan jag sitter vid datorn och jobbar eller avverkar kvällens hemmaträning. Det är helt enkelt ganska kul, på ett lite pinigt vis.

Och så lite IRL. På väg till t-banan går jag förbi Enskede Ridhus och säger varje morgon hej till kvarterets fina pållar. Harmoni, om något.

20130827-085141.jpg

Leave a Reply

