Ny garderob

Jag har köpt en ny garderob.

Äntligen.

Alltså inte en gar-de-rob, som i bräder med pinne för galgar i. Utan en radda plagg ämnade för årstiden, och som (kors i taket) passar IHOP.

Det har faktiskt aldrig hänt förut.

Jag hittar alltid en jacka här och en klänning där, och så ett par konstiga skor, och inget går att kombinera.

Men skam den som ger sig.

Nu äger jag svarta byxor, en svart kjol, en lika svart klänning, en svart tröja (se mönstret här…), några färgade smala byxor (att matcha med svart) och ett par mönstrade skor samt några halsdukar (att matcha med svart) och jag tror på riktigt att detta är botet på min 35 år långa klädkris.

Åtminstone början på bättring.

Såhär såg jag ut på jobbet idag. Gamla jeans och svart tröja kanske inte direkt känns n y t t, men du fattar poängen.

20130917-224556.jpg

Leave a Reply

