Uttryck som består

Ibland skriver jag saker i den här bloggen inte för att berätta om dem, utan för att bevara. Minnas. Då tänker jag knappast på uttryck eller val av bilder, utan låter raderna komma snabbt, enkelt, precis som de är utan eftertanke. Det är ögonblicken som räknas.

Vi visste att vi skulle ha barnfritt dygn igår, det hade vi planerat för. Men kl 12.00 visste vi fortfarande inte vad vi skulle göra.

Medan maken lämnade barnen bokade jag rum åt oss på Grand Hotell. Inkluderade spa och frukost. Vi fixade tidig middag på Nosh & Chow och världens bästa hotellvärd på Grand hjälpte oss sedan med barbiljetter till slutsålda Orups julshow efteråt. Så vi har handlat julklappar, tränat, pratat oavbrutet, skrattat, pussats och haft världens mest fantastiska resa bara tio minuter från hemmet. Två gånger spa (och betänk då att jag hittills varit mycket skeptisk till hela fenomenet) samt sovmorgon till 9. Vi har njutit av såväl lugn och harmoni som pophits och goda glas vin och nattamat serverad av roomservice under ett dygn jag aldrig någonsin tänker glömma bort.

Tack min älskade för att du finns vid min sida vardag och helg. Både blodpudding och Pekinganka är lyx med dig.

20131222-163127.jpg

20131222-163137.jpg

20131222-163152.jpg

20131222-163502.jpg

Leave a Reply

