She bangs not

Jag gillar förändring. Behöver den. Inspireras och utvecklas i dess vinddrag.

Undantaget är när det kommer till mitt hår. Under alla år har jag haft näst intill samma hårfärg, en längsskillnad på max 2,5 decimeter, samt en och samma (brist på) grundklippning.

Jag hade lugg en gång i förskoleåldern. 30 år senare bestämde jag mig nu i oktober för att upprepa “succén”. I en dag kändes det helt ok.

Till dess att det började regna och blåsa. Till dess att jag förstod att hårfön, plattång och produkter inte längre är valfritt – utan rena självklarheter – i ett liv med lugg.

Så sedan dess väntar jag. Jag väntar i samarbete med hårspännen och diadem. Hårband och vax. Jag har för länge sedan gett upp striden och bidar nu istället min tid.

Varje millimeter är en glädjekälla i väntan på utväxt.

20131228-163056.jpg

Leave a Reply

