Tankar som flyger

Det är lördagkväll och min make är bortrest. Bredvid mig i dubbelsängen sover mina barn, jag har lagt mig tidigt för att kunna vara dem nära. Ibland räcker orden inte till, ibland omöjliga att sortera.

Jag är så bortom sans och uttryck tacksam över att få vara deras mamma.

Jag är så lycklig med min familj.

En enkel dag på Gröna Lund kan vara ett minnesmärke utan datumstämpel, när lillebror och storasyster, när barn och vuxna, när mamma och pappa, mormor och morfar finns där med.

Jag kan se motgångar som tillgångar så länge kärnan är intakt.

Jag tror på en större mening och på karma som kraft.

Jag följer plågsamt liveuppdateringarna från Hellström på Ullevi. 70 000 i publiken och jag borde fan varit där.

Jag känner mig stark, kanske starkare än någonsin.

Popaganda är en spikad destination och jag längtar till den höjdpunkten, utan att känna stress. Vill inte missa nåt på vägen.

Semestern hägrar, men inte lika mycket som att först få jobba kommande veckor med större inspiration än någonsin.

Jag kommer aldrig att sluta träna.

Jag måste få drömma.

Mina drömmar är ingen flykt.

Jag förstår varför människor vänder sig till högre makter, dels för att be om hjälp när världen ter sig alltför oförklarligt orättvis och mörk. Men kanske mer ändå för att ha någonstans att vända sig med all den obeskrivliga tacksamhet som inte ryms i sånt som någonsin kan bli sagt.

Det är livet vi lever. Och det är gåvan, möjligheterna, valen, vägarna, känslorna och målen som är kraften i luften vi andas.

Ibland är tystnaden det som talar till oss allra viktigast och mest.

20140607-230543.jpg

Leave a Reply

