Finbesök

Det är sommar i luften. Det är nu vi ska fånga de där stunderna och lätta på de där brynjorna som vi resten av året alltid pratar om att äntligen få göra. Så bara gör. Bara gör.

Från det ena till det andra så blev det nipprigt igår. Det ryktades om finbesök till byrån och folk for runt som äggsjuka hönor. Både tjejer och killar alltså. Ty det var ett tvättäkta fotbollsproffs som väntades.

Som vanligt i möte med främmande människor är jag inte den som rusar fram först. Tänker också alltid när jag genom jobbet träffar “kända personer” att det måste vara så tramsigt för dem att alla ska göra sig till. Men vem försöker jag lura. Det är klart att det blir ÄNNU konstigare när jag liksom säger hej i förbifarten och låtsas som att den som kommer in genom dörren gör exakt det, varje dag, typ att vi setts tusen gånger förut.

Nej, tur jag har kollegor som är bättre på det där.

Tror du att min son tyckte att jag gjorde ett fullgott jobb, när jag glömde ta autograf till hans samling?

Han föreslog i och för sig att jag skulle ha frågat Isaksson om han vet att han är ett stående inslag i Partaj. (Under avdelning: I-DONT-THINK-SO!)

Idag är det fredagen den 13:e. Den största oturen den garanterar, är om vi glömmer att fånga den här fantastiska dagen vi har.

20140613-075230.jpg

20140613-075237.jpg

Leave a Reply

