Klyschor runt om

Ringar och armband vill jag inte ta av. De ska sitta där de sitter, följa med på små och stora äventyr, kanske få tillfälligt sällskap ibland men i grunden vara konstanta.

Förlovningsringen var först, sedan vigselringen och morgongåvan. Alla tre nu på samma finger.

Så tillkom ett armband från NK/Isabel Lennse som blev min present till mig själv inför bröllopet. (Förutom att jag tog mig en äkta make, då alltså.) Därefter ett Attling, Bianca & Stars, i julklapp från den där mannen jag älskar så högt. (Obs, inte för att han ger mig fina smycken i julklapp.)

Och nu senast, efter den rakt igenom vackra familjeveckan på Gotland, ett nytt band från Attling. Denna gång lite större, som för att ge tyngd åt ordet som är mer kraftfullt, väldigt mycket vackrare och mer slagkraftigt än alla bomber, baciller och egoistiska, förtryckande dårar som finns i världen.

Hopp.

Finns det bara en gnista, så kan den förändra ett helt universum.

20140713-144654.jpg

Leave a Reply

