Psykosocialt

Jag är en stor vän av sociala medier. Älskar närheten till allt. Inspirationen. Kommunikationen. Interaktion över alla gränser.

Men ibland vill jag bara krypa in i en grotta tillsammans med min familj, och stanna där för en lång lång tid. Specifikt alltså när nätet kokar över av IS-brutalitet, halshuggningar, Ebolaoutbreaks och krigshärdar som blir allt smutsigare för varje dag som går.

Kunskap är makt och vidrigheterna får aldrig tystas ner, det är inte det jag menar. Jag vill verkligen inte skyggt blunda för det mörka.

Jag bara önskar att ljuset fick överskugga mörkret i rapporteringen nån gång ibland. Typ som i den där sången att det finns inga soldater mer, inga gevär och inte längre någon militär.

Det är en uppdatering jag längtar efter att få dela!

20140820-215159-78719985.jpg

Leave a Reply

