#miZXFLUX

Länge har det stått klart att varumärken som förstår att olika målgrupper inte har tid att skriva in sig i deras kommersiella historia, utan istället fokuserar på hur varumärket kan ta plats i slutkundens unika story, kommer att bli framtidens vinnare.

Och den tekniska revolutionen suddar ju ut alla tidigare gränser för vad som är 1) möjligt och 2) ekonomiskt försvarbart att komma nära på individnivå.

Ett av de bästa exemplen just nu är vad Adidas gör med appen #miZXFLUX.

Nedan slängde jag bara in några snabba minnesbilder från vår USA-resa, men när man hittar en bild i sitt eget kamerabibliotek med rätt färger, mönster och känsla är det bara ett par klick som behövs för en hembeställning av inte bara unika, utan också högst personliga, sneakers.

Promenadvänligt, skulle jag säga.

20140823-193148-70308866.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s