Red alert

Döm om min förvåning när vi strosar på H&M, jag och min femåriga dotter. Vi är på väg mot barnkläderna för att se om vi kan hitta några långärmade förskolevänliga plagg till henne nu när sommaren är förbi och hennes armar plötsligt är betydligt längre än i våras.

Så passerar vi en blommig klänning på damavdelningen. Dottern trycker försiktigt min hand, stannar till och säger: Jag vet att man inte får säga såhär, men kanske att den där klänningen INTE skulle passa så fint på just dig, mamma. Den är liksom lite mer barnslig med alla de där blommorna där, och så är den för kort där fram och du är ju lite mer liksom stiiiiilig i din stil. Som jag, mamma.

Så praktiskt. En egen liten minifashionista vid min sida. Välbehövligt också, för den delen.

Barntröjor fann vi i alla fall!

20140825-075421-28461836.jpg

One thought on “Red alert

Leave a Reply

