Ljusligt

Det var mörkt när jag började min dag, det var mörkt när den avslutades. Och det är kallare i luften nu.

Men jag gjorde mer än tillräckligt, och det räckte långt. Faktiskt ända till snuddandet vid en dröm. När vingarna bär, när ett delmål är inom räckhåll, då ter sig tio nya plötsligt lika möjliga.

Så kom kvällen och vi for till en nygammal plats, som förut trasslade tankarna till ett nystan av icke tagna beslut.

I skymningsljuset föll allt rationellt äntligen i dunkel. Där skogen möter havet som möter stadens puls, där den klara luften sveper både mot lugn och liv. Där vill jag vara. Om inte nu, så sen. Jag öppnar en dörr till en plats som andra säger är för tyst, för stilla eller för långt borta. Det är märkligt att ingen påminner om att det närmaste du kan vara det liv du vill leva, är att välja en plats som är ditt hemma trots att du aldrig någonsin tidigare varit där.

Jag väntar utan otålighet.

20140930-213650-77810342.jpg

Leave a Reply

