Det vackra lilla enkla

En av alla de delar jag gillar med att bli äldre, är förmågan att uppskatta och njuta fullt ut av stunder som inte behöver vara så stora.

Och jag fattar att det låter kväljande pretto, men det kan inte hjälpas för det är en känsla jag är både glad och totalt tacksam över att få ha.

Känna mitt barns mjuka varma hand i min; plötsligt lyckorus. En puss och en skämtsam kommentar från min makes läppar; bubblande glädje. På en fullpackad bänkrad i en stor kyrka med familjen, medan Charlotte Perrelli och julkören sjunger Ave Maria; gåshud. En varm dusch och väldoftande tvålar; energifylld vardagsinspiration. En stund vid en brunch med nära tjejkompisar; tidlös pepp och ändlösa framtidsplaner, i all enkelhet.

Jag drömmer fortfarande stort. Men lever samtidigt lyckligt i smått. Tack 37, för den kombinationen.

20141203-194930-71370627.jpg

Leave a Reply

