Julefrid

Efter den kanske mysigaste julen någonsin med (nästan) alla samlade från “båda” familjerna (makens och min), har våra gäster idag rest hem till Sundsvall och dagen har spenderats i soffor, framför tv-spel, vid matbord och TV.

Finns nog inget bättre än att lite på avstånd lyssna till när barnen spelar, pysslar eller resonerar med varandra och maken samt morföräldrar.

Tyvärr känner jag mig inte helt pigg, huvudvärk och feberfeelings i kroppen. Dock inte helt oväntat eftersom en jobb-bacill slagit ut flera av mina kollegor och själv brukar jag (oftast) inte bli sjuk förrän de viktigaste projekten tagit paus. Typiskt, men jag hoppas att en god natts sömn råder bot på hals och hosta innan det blir värre.

Dagar som de här, när ingenting ska göras utom att bara vara, efter en hektisk period, det är det bästa jag vet. Självklart har allt en gräns och efter några dagar kliar det i kroppen, men just här och nu känns allt bara så fridfullt och jag är så uppfylld av tacksamhet att jag nästan skulle kunna gråta en skvätt.

För att göra en mer materiell avrundning så blev jag lite extra kär i maken vid julklappsöppningen igår kväll. Visst, han skämmer bort mig med fantastiskt lyxiga gåvor för både ansikte och smycken – men när han även istället för att raljera över mitt “kontrollbehov” överraskar mig med en brandsläckare till huset, då går lyckan faktiskt inte att sätta ord på.

Hoppas du har haft en riktigt fin jul med mycket kärlek och många kramar. God fortsättning nu!

20141225-223857-81537000.jpg

20141225-223857-81537269.jpg

20141225-223856-81536708.jpg

Leave a Reply

