Den mysigaste dagen

Jag ger upp. Jag försöker skriva kvickt, underfundigt, sarkastiskt med schvung. Men varje gång blogg-appen åker fram känner jag mest bara kärlek och tacksamhet över livet och allt vi får vara med om.

Jag hör människor runt omkring mig som klagar på vädret eller trafiken. Har de aldrig upplevt saknad eller sjukdom, tänker jag. Ser människor förstöra eller förstöras av osunda relationer. Har de inte förstått att livet går fort och är värdefullt, undrar jag.

Jag vill inte se mig som trist eller pretto. Tror inte att det ger hela bilden av den jag är. Men när jag läser mina ord och tankar, förstår jag att det kanske är just en sådan ni ser här.

Det gör mig ingenting. Jag fortsätter nörda med mina ord, så länge de kommer inifrån och känns på riktigt. Idag är det den första dagen på ett helt nytt år, och vi gör ingenting men det är precis allt.

20150101-141718-51438415.jpg

Leave a Reply

