Osentimental

Ja kanske. Men efter att ha stämt av med maken, så har jag inga som helst bryderier kring att sälja den brudklänning jag gifte mig i maj 2013, och som varit i min ägo sedan tjejresan till Köpenhamn i januari 2007.

Den symboliserar mycket och är därmed mer än ett plagg för mig, men större än bröllopsdagen 25 maj kommer dess kraft aldrig att vara. Så varför inte låta någon annan få möjlighet att bära klänningen för en dag.

Det värsta jag vet är när prylar samlar damm för att de inte “kan sorteras bort” och inte heller skulle jag känna mig bekväm i att leda in min dotter i en trång fålla med frågan “vill du gifta dig i mammas klänning?”.

Smycken, vissa utvalda prylar, brev och bilder kan betyda massor för mig. Men några meter tyg som kommer att spendera resten av sina år undanhängda i en garderob, det känns inte rätt för någon.

Finns på Blocket inom kort. Så att klänningens aktiva liv kan få bli levande och långt.

20150103-172018-62418357.jpg

20150103-172018-62418308.jpg

20150103-172018-62418228.jpg

Leave a Reply

