Bucket list

Ånej vad det faktiskt känns pinsamt att skriva de här (löjliga, fåfänga, ytliga, alldeles underbara…) raderna.

Lyssna nu. Jag är inte särskilt glamourös av mig. Äger knappt ett par klackskor och vet inte hur man för sig i en klänning. Jag sätter upp håret i en snabb tofs och stövlar fram genom tillvaron i platta kängor och med omålade naglar.

Men som jag allt oftare konstaterar ökar nyfikenheten och inspirationen ju äldre jag blir. Vill liksom inte missa något som teoretiskt skulle kunna vara nåbart. Vill inte undra över hur en upplevelse känns, som faktiskt skulle kunna upplevas. Med lite tur. Eller målmedvetenhet. Säkert båda.

Ahmen okej då, jag har redan outat mig inför min make. Jag vill gå på Elle-galan. *ROOOODNAR* En enda gång. Innan jag fyller 40. Jag vill göra vad som krävs för att kunna få en sån där inbjudan och tvingas gå på manikyr. (Pedikyr? Vilket är vilket nu igen?!) Köpa håll-in-strumpbyxor och en alldeles för dyr klänning. Le ansträngt tills de tre smuttarna (glasen!) champagne lättar upp både tankar och mungipor. Det borde ju inte vara omöjligt! Elle’…?

Ja, jag fattar också att det är skittrist och stelt om man inte känner en kotte och får tilldelat sig kindpussar och en massa roliga efterfestförslag, men det vore ett klassiskt felfokus att låta det överskugga målbilden här.

Hur svårt kan det vara’rå? Jag måste ha en plan (som inte innefattar infiltration, brottslighet eller mutor). Jag viker inte ner mig nu. En gång i livet ska man väl för tusan få dra på sig en glitterlångklänning och skrida in i (mar)drömmarnas värld. Det kan ju bli alldeles, alldeles underbart.

Svårt att veta vad man ska ta på sig förstås. Det får ju inte bli för varmt.

20150121-220655-79615090.jpg

Känns viktigt att hitta ett koncept och stanna vid det. (Synd att bollar verkar gjort redan.)

20150121-220756-79676259.jpg

Kom ihåg: Ramla isäng EFTER festen. Ramla helst inte innan dess.

20150121-220904-79744322.jpg

Ett partytrick kan vara bra att ha om uppmärksamheten skulle utebli.

20150121-221002-79802324.jpg

Vissa gudasända individer klarar sig tydligen bra på att bara vara alldeles perfekta.

20150121-221100-79860550.jpg

Eller perfekta OCH jättekära.

Det blir ett intressant projekt det här.

Leave a Reply

