Förändring med fördel

Fördelen med att boka en resa nästan ett år fram i tiden är att det finns så många ljuvliga dagar av längtan fram till avfärd. (Tidigare ville jag aldrig ta ut glädjen i förskott, för tänk om den inte skulle bli av. Nu ser jag det som så att den glädje som tas ut i förskott, har ett eget värde oavsett vad som händer sen.)

Fördelen med att boka en resa nästan ett år fram i tiden är att man kan lägga tid och pengar på att nätshoppa (o)nödvändigheter som ytterligare skänker lite glans till hela grejen. (Tidigare handlade det mest om att försöka panikshoppa en bikini på något gammalt överlager i mörkaste november, men framförhållning är en sak som kommer med åren, trevligt nog.)

Jag gillar mentala ljuspunkter som jag kan fly till för att hämta energi en sen jobbkväll eller mitt i ett tungt möte. Det behöver inte vara en resa, nej det kan vara en semla eller en tv-kväll med de jag älskar mest. Men det skadar ju inte om de går att kombinera. (Obs att semlan får stanna hemma när vi åker.)

Jag tar ingenting för givet, det gör att allt känns så jäkla givande här i livet. Tack som fan, till de personer eller omständigheter eller båda två, som har fått mig att känna och tänka just så.

Nu mot lördagsstädningen och tulpanerna!

20150131-120043-43243767.jpg

Leave a Reply

