Random Acts of Kindness…

… är ett välkänt begrepp i dessa dagar. Det är också namnet på den “blogg” jag från och med igår driver parallellt med den här.

RAOK finns på: https://actsok.wordpress.com

Allting började med att jag skulle sälja min brudklänning på någon väl vald köp & säljsajt. Vad kan den vara värd? Vad vill jag sätta för pris? Behöver jag verkligen pengarna?

Efter tillräckligt många månader av funderande och ventilerande stod det glasklart att det jag verkligen VILL är att klänningen ska komma till användning där den fyller en funktion. Hos någon som är glad att få bära den, kanske inte alltid kapabel att köpa nytt. Och om det gäller för en klänning, så borde det väl också kunna gälla för en mängd andra saker som sorteras som skräp och lämnas till återvinning, eller skulle ha blivit föremål för budgivningar på köp & säljsajter där de enda medlen för att vinna stavas kronor och ören.

Så jag testar en annan väg, ett annat spår. En metod där de äkta orden och genuint intresse blir vad som avgör plaggets eller prylens framtida hem.

Sidan vacklar fram på nykläckta ben, enkel och oansenlig. Jag hoppas och tror att den växer med tiden. Jag önskar att jag får ge bort min klänning till någon som verkligen vill ha den. Välkommen in för en titt.

https://actsok.wordpress.com

20150209-084108-31268957.jpg

Leave a Reply

