Instagraviditet

Så. 34 veckor har passerat och lika ofta som den här tredje graviditeten känns lång och jobbig, upplever jag att den svischat förbi och varit lättare än de tidigare.

Mått illa, det har jag gjort mer än någonsin. Det fick mig att ge vika i träningsmålen och bara gilla läget. Jag har vilat i soffan och jobbat hårt (med hjärnan) 110% på jobbet istället. Geisten närvarande nästan exakt hela tiden. Det gör mig glad.

Mest av allt vill jag tacka Instagram. (Nej, mest av allt min make och två barn för deras obeskrivliga tålamod, glimt i ögat och hjälpsamhet när det som bäst behövts. Men utöver det.) Jag har via Insta och mobilsurf generellt kunnat hålla mig både inspirerad och uppdaterad under den här fysiskt och mentalt isolerade tiden.  Oändliga flöden av inredning, träning, mode och trender från den digitala världens alla hörn. Jag har uppdaterat hemmets möblemang och fixat småprojekt bara genom några knapptryck. Det har rullat på, helt enkelt. Och den vetskapen har också gjort mig taggad nog att rensa ur ett sex-år-ständigt-påbyggt-lager under källartrappen. Slängt gamla sängkläder i återvinningshögen. Klippt äppelträd (eller beskurit). Bytt ut vår övertrötta säng. Sålt prylar på Blocket. Och så vidare.

Hade inte hänt utan möjligheten att agera här och nu, i soffan, efter en lång dag på kontoret.

Trots mitt tillfälliga ryggläge har känslan av att vara uttråkad lyst med sin frånvaro. Tvärt om är jag mer peppad än någonsin att återfå form och rörlighet också i det verkliga livet.

Jag kanske har varit avskärmad och något mer introvert än vanligt. Men inte låg. Tack för det, Instagraviditet. 

 

Leave a Reply

