Neggo i nionde månaden 

Efter en vecka med full energi kom lördagen och en monumental mental svacka.

Sömnen är obefintlig på grund av några ideligen kliande små minimala utslag som bestämt sig för att placera sig på hela (!) min överkropp. Jag har googlat och det är med all sannolikhet “något gravidrelaterat som inte alls är farligt för barnet”. Och inte för mig heller. Bara för mitt humör.

Lägg till det återkomna illamåendet som förpestar tillvaron såväl hungrig som mätt.

Och en förkyld make som inte är sitt vanliga underbara jag på grund av hosta och ont i halsen, och ur mitt inre gör sig en riktig liten jäkel hörd. En som säger att hörru karlslok, nu är det JAG som släpar runt på den här magen och sargade personligheten som ett resultat av de här befruktade störningsmomenten, det vore trevligt med lite pepp! Men nej, det är klart att han måste få behandlas utifrån sig själv och inte sättas i jämförelse med mig, men ibland är det svårt att förena teori och praktik och det särskilt när inget i kropp eller hormonbalans är sig likt. Förlåt, högre makter, för att jag misslyckas med att vara storsint just nu. 

Jag önskar mig en dos tålamod till idag. Är det inte pingst eller något? Då får man väl en önskan uppfylld, eller hur det nu var…

Mage vecka 38. Totalt ointressant. Det är innehållet som räknas. (Och de korvade leopardtrosorna i svartvitt. Något som varken förr eller senare kommer att visas visuellt här hos lilla Fröken. Mitt psyke måste verkligen ha fått sig en smäll just nu.)

This too shall pass.

Kom igen nu söndag! Visa mig vad du har så ska jag ge dig vad du tål. Let the battle begin. 

  

Leave a Reply

