Round up

Efter 38 veckors graviditet är det allt mellan två och fyra veckor kvar innan bebisen kan antas komma, alltså hur som helst en ganska kort tid. Vad finns att säga om den här tredje gången?

Kanske den lättaste av mina graviditeter. Säkert eftersom jag var i bättre fysisk form inför denna, än någon av de tidigare. Även om illamåendet varit plågsamt och konstant, är jag tacksam över att ha kunnat röra mig näst intill obehindrat. Vår nya underbara säng från Carpe Diem har gjort sovandet till en dröm, och jag har knappt någon natt blivit tvungen att kliva upp för att kissa. Lägg därtill att mina båda barn, mitt jobb och min make tillfört så mycket genuin positiv energi att tiden svischat förbi. Det har gjort tålamodet bättre och tacksamheten ännu större. 

Så jag vill inte klaga. Jag vill ge mig själv en klapp på axeln för att jag vågat vara en soffpotatis och ta det lugnt när det behövts, samtidigt som jag fixat i hem och trädgård när tillfälle getts. Än en gång, utan närheten till min make hade saker och ting sett annorlunda ut även om orken hade funnits. Det är svårt att inte sväva på moln, när det finns någon som så obehindrat sprider kärlek och praktisk hjälp omkring sig.

Nu är det nedräkning. Men jag ser inte slutet, eller skyndar mot en ny början. Mer än någonsin tar jag dagen som den kommer, och det är kanske skillnaden mellan negativ stress och positiv energi precis här och just nu. 

Försommarskymningen lägger sig över villaområdet, träden grönskar utanför fönstret och jag är så lycklig över att få vara här. Precis här. Just nu.

  

Leave a Reply

