En ny dag

Vaknar obekvämt på soffan efter fyra timmars sammanlagd sömn de tre senaste nätterna. Kan knappt öppna ögonen, de kliar och tyngs av trötthet. Magen gör ont och vissa ställen på min kropp svider och skulle ha kallats plågsamt smärtsamma vilken annan dag som helst. Öronsuset stänger ute fågelkvittret jag anar där ifrån trädgården, indränkt i den morgonsol som inte kommer att lämna några skavanker oupptäckta.

En passage förbi spegeln avslöjar sanningen i dess allra tydligaste äkthet. Långt trassligt hår i stripor, djupgrå skuggor i mitt ansikte. Ingen möjlighet att sortera dagens göromål i någon slags plan. Allt en enda röra av fläckar, instinkter, dimma, overklig och verklig på samma gång.

Idag är det fredagen den 12 juni 2015. Igår var det den 11 juni och då föddes du, vår son och familjens tredje barn.

Jag har aldrig älskat din pappa mer. Jag  har aldrig känt en större kärlek till dina båda syskon. Jag har aldrig tackat livet och universum så som nu.

Jag har aldrig varit lyckligare. 

  

4 thoughts on “En ny dag

Leave a Reply

