Tvåveckorstankar

Imorgon, två veckor som mamma till tre. Två veckor av lyckligare än någonsin. Två oförglömliga veckor av konstant vakenhet, ovanlig vanlighet och outsäglig tacksamhet.

Mina två större barn förvånar mig. Så nära, så varma, så kära i lillebror. Min make förundrar mig. Så outtröttligt positiv, en stålman, alltid rätt sorts komplimang. 

Jag mår bra. Visst saknar jag muskler och försvar mot världens alla  vidrigheter. Men här i det lilla är glädjen stor. Jag tar mina möten, håller mina deadlines. Har besökt både tandläkare och stressigt kontor. Allt går om man vill, eller snarare just för att jag vill. 

Han är alldeles ny, lika delar stark och svag. Han ligger i mina armar flera timmar i sträck. Jag har aldrig känt mig mindre låst i hela mitt liv. 

  

Leave a Reply

