Älskade skitprogram 

Ja, det är nu (o)vetenskapligt säkerställt att det är helt omöjligt att förena nyföddhetsbubblan med yttre påverkan från verkligheten. 

Jag kan inte se på nyheter.

Inte läsa en tidning eller webbsida som redogör för världsläget.

Hör jag Putin stoppar jag huvudet i sanden.

Nämner någon “IS propagandafilm” så blundar jag och håller för mina öron.

Fulgråter också till repriser av Veterinärerna, Sofias Änglar och Livet på BB. Ja, till och med U21-fotboll rör mig till tårar, när underläge vänds till “seger” i slutminut.   

Nej, det som någorlunda kastar livlinor åt mitt sköra psyke just nu, det är ren och skär skräp-TV. Som jag älskar den. När allt annat slutar i fullständiga domedagsprofetior finns bara en väg till bot och bättring.

Det stavas inte lyckopiller. 

Ge mig en dos Halv åtta hos mig, Real Housewifes, Hela Norge bakar eller Arga Kocken så är lyckan gjord.

I bubblan kan ingen döma dig för kulturella lågvattenmärken. 

  

Leave a Reply

