En sån kapning

Dottern tittar med sned och skeptisk min på mig, när jag berättar att jag måste boka en sällsynt klipptid och göra något åt mina långa slitna testar som alltsom oftast hänger ihop i någon slags slapp tofs bak i nacken.

Hon kan inte förstå varför man rimligtvis vill göra håret KORTARE och säger tröstande som till sig själv i en utandning att “jaja, det växer snart ut igen”.

Jag visar henne min ambitiöst hopknåpade inspirationsbild och genast ser hon lite mer närvarande ut.

– Jomen det där var ju snyggt, mamma! På DEM! Du får ändå tänka på att det kanske inte kommer att se lika fint ut på dig.

..?

Jamen man tackar. Det är noterat. Mamma förstår. Det är skillnad på Hollywood och Enskede, menar du?

😁

  

Leave a Reply

