Min hemliga kärlek

I över ett år har den vuxit sig starkare, varmare. Jag har försökt att förtränga. Önskat glömma. Tänkt att jag ska hålla mig borta men ständigt vänt åter. Fysiskt och mentalt.

Den är omöjlig den här passionen. Eller åtminstone brännande svår. Den är lockande, ilande, drömmande, önskande. Vacker som få, och alldeles trygg trots allt som är outforskat.

Jag vill inte bort från det jag har. Behöver ingen förändring. Den har bara golvat mig fullständigt, den här kärleken till färgerna, tystnaden, naturen och utsikten i Tyresö Strand.

Det är en bit att färdas innan vi kan vara där. 

Jag bidar min tid och hoppas att känslorna bleknar om bara en stund, om bara en liten stund.

  

One thought on “Min hemliga kärlek

Leave a Reply

