En Gasell

I alla mina sociala kanaler har jag nu uppdaterat om Gasellutmärkelsen vi fått på byrån. Dagens Industris fina tävling. Plats 59 bland många hundra, grundat på tillväxt, sunda finanser och generellt starka siffror.

Det är så lätt att det blir torrt.

Igår var det gala i Konserthuset. Bindefeldt, finkläder, plocktallrikar och bubbel såklart. Snygga namnbrickor. Stora talare. Företagare. Överallt.

Det är så lätt att det blir platt.

Igår fick mitt företag ett erkännande. Sex år in i vår historia passerade vi en milstolpe. Jag och grabbarna, som jag brukar säga, trots att vi är vuxna nu. Vi bidrar till landets tillväxt, skapar arbetstillfällen, stöttar välfärden. 

Det är så lätt att det låter klyschigt. 

Jag var stolt igår. Allt vårt slit, alla vakna nätter, meningsskiljaktigheter, ögon som blöder och öron som susar. Kreativitetens galna karuseller, administrationens trånga celler. Alla utvecklande medarbetarsamtal, alla invecklade svåra beslut. All nervositet, självsäkerhet, all geist, uppgivenhet och solidaritet. Allt nagellack som aldrig blir målat. Alla gråa hår som inte hinner klippas. Alla heta hämtmatsförpackningar till familjen, och brinnande mobilmöten i överfulla tunnelbanevagnar på väg hem och bort. Alla vardagar. Hela äventyret. 

Det är så svårt att beskriva tjusningen.

Jag gör ett försök.

Plats 59 har aldrig känts mer som en seger än just idag. 

  

Leave a Reply

