En detalj

Jag läste i en blogg någonstans om ett enkelt tips för att skapa ljuvlig julstämning på ett kick. Lägg några kanelstänger, kryddnejlikor och bitar av apelsin i en kastrull med vatten och låt puttra på spisen. Så det gjorde jag igårkväll. Den magiska doften gick knappast att missa, men ändå tänkte jag inte så mycket mer på det.

Tills maken kommer hem och undrar vad det ÄR som doftar så gott. Han kikar ner i kastrullen på spisen, ställer nyfikna frågor och berömmer den minimala men ändå gjorda ansatsen.

Och det slår mig varje gång hur mycket det betyder att bli sedd, hörd, uppskattad i det lilla. Hur alldeles unikt det är som kitt i en relation att aldrig ta varandra för givna. Jag är så tacksam över att leva med en person som inte gör mina tillkortakommanden ens i närheten av så uppmärksammade som det jag kan, är eller försöker göra bra. 

Det är ett liv i lyx för mig.

Jag gjorde en paketkalender också. Inte för att bli någon form av hjälte inför barnen. Utan för att barnen är mina hjältar.

  

Leave a Reply

