Plötsligt händer det 

På tal om personligheter och integritet. Hon har ju det. Kanske mer än någon annan jag mött. Så jag förstår att jag måste bida min tid. Kan inte tränga mig på, inte propsa eller tjata. Hon skriver reglerna och jag vet att jag och många med mig behöver lära oss vad som gäller. Du kanske tycker att det låter flummigt, men vi som känner henne vet.

Därför vet jag också hur hela mitt hjärta smälte till smultronmousse ikväll. Hon satte sig nära, lade min arm runt sin hals. Lånade min telefon för att fånga oss tillsammans, sällsynt selektiva är stunderna det sker. När hon kiknar under mina kittlingar och förmyndande tillrättavisar “men mamma”, är hon så stor och så liten på samma gång. 

Lilian, att förtjäna ditt förtroende kommer för alltid att vara ett av mitt livs viktigaste kall. 

Jag älskar dig så.

  

Leave a Reply

