Mammakroppen 

Det är härligt att amma. Det tycker jag faktiskt. Man får lite ont ibland och blir mycket stressad ibland och galen på att sitta still, men det är också mysigt och varmt med massor av innerlig nära kontakt. 

Det är härligt att sluta amma också. Först gör det svinont i några dagar och man gråter lite i smyg av hemlig separationsångest, men sedan är det rätt skönt att ha fått kroppen tillbaka.

Och kroppsdelar som behåller samma mått dygnet runt.

Med möjlighet att bära underkläder (och överkläder) som inte behöver leverera på fram-med-tutte-parametern så blixtsnabbt som möjligt.

Nu har Will fått sin sista leverans direkt från tillverkaren och hans syskon har slutat kalla mig Mamma Ko. (Bara en sån sak.)

Jag känner mig fri på ett sätt, bunden på rätt sätt, och redo att släppa tillvaron som dockningsstation för världens gulligaste sugkopp. 

Men tiden för egen kroppskontakt, den vill jag gärna behålla! Kayla Itsines, SATS, Nike och Headspace – min barm står till förfogande… eller hur man ska säga.

  

Leave a Reply

