Sanning & konsekvens 

Det pratas ju ofta om alla de krav som sociala medier skapar i det unga samhällsklimatet. Man ska inte förringa känslan, jag förstår hur det kan verka när olika filter förskönar den stora verkligheten innan den lilla fallit på plats.

Fast tack vare min egen ålder kan jag känna stor tacksamhet för samma fenomen.

Idag till exempel. Lördag eftermiddag. Jag har varit och tränat, mascaran från igår sitter nästan rätt fast en centimeter längre ner. Färgen på mina kinder beskrivs säkert bäst med något adjektiv som komponeras med “ask”. Familjen är på kalas men jag stannar hemma för att städa ett hus i komplett förfall, och sedan jobba jobba jobba. Jag gillar det. Men glamouröst..? Inte så mycket.

Så plötsligt. I min Instagram. Nämen, sitter jag på lunch med fina Forni? Vad mysigt vi har det. Och lyxigt. Hon är så snygg min väninna. Kul också. Vi skålar i perfekt kyld champagne och pratar om kärleken till våra män. Jag måste ju se ganska piffig ut kan man anta, eftersom hon visar sig ute med just mig. Vi smider spännande planer för kvällen, går snart och shoppar något dyrt på typ NK. Ett till glas bubbel? Jamenvisst! Ska bara putsa till läppglanset här först.

Verklighetsflykt är inget jag behöver ägna mig åt, ty jag är typen som faktiskt och på riktigt är förälskad i vardagen och gänget jag delar den med. Men i februaris sista klämtande timmar, i avsaknad av EN gemensam helt frisk dag på hela månaden i den här familjen, och med 24000 övertidstimmar på kontot så kan till och med jag smyga ut en liten sekund för att hämta andan.

Tack för lunchen, Forni! Jag är glad att du ville dela den med mig (och alla dina övriga tusentals följare förstås). Nu har jag energi att nöta plikter i ett par timmar till.  

 

Bild lånad från Michaela Fornis Instagram. Om vi hade känt varandra på riktigt hade jag frågat först. 

Leave a Reply

