Om momman

Sisådär 11 år försent fick jag 11 frågor för bloggsvar och här kommer mina:

1. Om du skulle byta stad att bo i, var skulle du flytta?

Dit vännerna är och/eller drömmar kan förverkligas. Sundsvall eller L.A spelar mindre roll. För tillfället trivs jag bäst här i Enskede. 

2. Vad är det läskigaste du vet?

Terror och livets ände. Klart sammanlänkade, märker man ju. 

3.Varför är du grym?

De dagar jag känner mig grym är de dagar då jag använder min ålder och erfarenhet på rätt sätt. Typ är kreativ, ser gränslösa möjligheter och tar konkreta actions för att verkställa. Eller när jag känner mig stark som den jag är, inte i jämförelse med någon annan. De dagarna tycks bli fler ju äldre man blir faktiskt. 

4. Vad är alltid snyggt även då modet förändras?

Jeans! 

5. Har du en kvinnlig förebild?

Många. Min mamma, min dotter, Victoria Beckham (fråga inte…).

6. Om du fick göra om en dag i ditt liv, vilken väljer du och varför?

Ingen. Jag tror b e s t ä m t på att det ena leder till det andra, och skulle inte våga ändra en endaste detalj i historien av rädsla för att nuet då skulle se annorlunda ut. Jag vill vara precis här, precis nu. 

7. Vad är din största materiella önskan?

Ett hus och en trädgård, en liten plätt här på jorden. Det har jag redan. 

8. Har du stökigt hemma?

När det är stökigt, är det riktigt stökigt. När det är rent, är det väldigt rent. Jag föredrar rent annars blir det stökigt i min skalle.

9. Vart vill du resa?

Överallt, ofta. Till USA igen. Till vårt favorithotell OBC på Kreta, igen. Till sommarstugan i Östis, alltid. Men till Sydafrika för att jag aldrig varit där, mest konkret.

10. Vatten, vin eller mjölk?

Vin, är mitt ärliga svar. Jag älskar ett glas iskallt vitt vin och en näve jordnötter! 

11. Vilken tv-serie kan du tänka dig att se om. Twin peaks, Robinson säsong ett eller Beverly Hills?

SE om? Ok, Robinson då. Moahahaha. 

  

Leave a Reply

