Tidsmaskin

Åh, när jag var liten och min mamma drog med mig in på blomsteraffären bredvid matvarubutiken “hemma” i Sundsvall. Jag minns de fina blommorna och goda dofterna, men också den brutala tristessen som upplevdes medan hon snackade Pelargoner och Tulpaner med någon expedit. Strypsnaretråkigt för att vara ärlig. 

Tiderna förändras. Nu är blommor kanske bland det bästa jag vet. Inte så mycket i kruka (det är svårt och kravfyllt att hålla de små liven vid… liv) men i vaser och som inredningsdetaljer av olika slag.

Där ser man.   

Leave a Reply

