Noterat 

Jag har märkt att ett par kvinnliga poddare som alltid mässar om hur kvinnor ska respektera varandra OCH hur männen förväntas bete sig mot sina fruar, har halkat ut lite på isen själva. Strött några stenar i glasskåpet om man så vill.

De uttrycker sig som att “du är ju inte heller i någon toppform direkt, det såg man ju när du badade i bikini”. Eller “min man är så dutti när han försökej laga liite matii” med oskönt nedlåtande bebisspråk som jag är övertygad hade retat gallfeber på dem själva om situationen vore omvänd.

Lägg därtill en superfeministisk storbloggerska som minsann inte vill dela lika på föräldradagarna för att hennes man tjänar mer pengar och de inte vill ge upp sin levnadsstandard… Hon hävdar att det är s a m h ä l l e t som ska ta ansvar och inte kvinnorna som ska beläggas med bördan att driva igenom förändringen som behövs för att bekämpa patriarkatet.

Instick 1: Samhället består av kvinnor (och män). Det vi inte aktivt förändrar kommer inte att förändras. Jag lovar.

Instick 2: Vänligen observera att jag inte tar mig frihet att klanka ner på ställningstagandet i sig! Det är dubbelmoralen som gnager på mig som en liten halvgullig husmus innanför väggarna. Varför förvänta sig att någon annan ska ta ansvar och vara på ett sätt man själv inte orkar eller vill?

Jag får ba inte ihop det.

  

Leave a Reply

