Jobbigt läge

Min telefon strular. Det kan t ex innebära att skärmen låser sig helt vid användning av vissa appar. Att det inte går att svara på inkommande samtal. Eller att bildskärmen delar upp sig i flera olika lager. Till exempel alltså.

Något mer kan också hända. Tydligen kan ljudet slås på i högtalarfunktion trots att hörlurarna sitter i och allt är korrekt monterat.

Det är ju lugnt.

Om man inte står mitt i en ganska full tunnelbanevagn.

Och lyssnar på en podd om föräldraskap.

Och ett avsnitt som tydligen handlar om förlossningsskador.

Och det som pumpas ur min LILLA telefons oanat STORA ljudkapacitet är “hemmorojder stora som ekologiska vindruvor” och “analen” i samma mening. (Det sistnämnda var kanske inte så konstigt, begreppen är ju tveklöst… ehh…sammankopplade). 

Ord som jag inte ens kan skriva utan att rodna. Än mindre tala högt om. Så med beundran inför alla som jobbar för att eliminera tabun och sätta dessa områden i ljuset, så att säga: 

Idag hjälpte jag till. 

Lite ofrivilligt. Men ändå.

Gröna Linjen från Sockenplan till stan har nu medlyssnat på er modiga podd, brudar. 

  

Leave a Reply

