Ute på andra sidan 

För att ha varumärkesupplevelser som mitt yrkeskall, är det ändå märkligt hur obekväm jag är inför fenomenet barnkalas. Det är något med den upptrissade stämningen, överflödet av presenter och ekvationen mellan aktiviteter-fika-instruktioner-lekfrihet-förväntningar-besvikelser och oförutsedda händelser som ger mig hjärtklappning. Minst sagt.

Nu har vår dotter fyllt sju och igår gick hennes efterlängtade discokalas av stapeln. Hela familjen var där och “jobbade” och Lilian imponerade med tydliga instruktioner och idel gott humör.

Jag hade alltså inte behövt oroa mig. Men likväl firar jag ändå känslan av att ha kommit ut på andra sidan med den mentala hälsan någorlunda i behåll. 

Idag kan vad som helst hända!

  

Leave a Reply

