En lyckopaus

Så kommer det sig så att de sista skälvande jobbdagarna som leder upp mot semester blir en kavalkad av känslor. Rihannas inledning och samtalen med lillebror. En make som tar de två stora barnen till Skara Sommarland med några kompisar, men lämnar kvar optimism och bekräftelse som blivit hans signum i mitt liv. En trädgård som jag fixar med litegrann i varje ledig stund, och känner hur surret i skallen tystnar lite mer för varje gång. Resor att se fram emot. Höstinspiration som redan är här.

Jag läser en bok på eftermiddagen, lyssnar på en podd. Har en bebis på min arm. Jag ska äta en ensam middag när barnet somnat för kvällen, se på en semifinal i fotboll. När människorna omkring mig mår bra, är det lycka och lugn att bara vara i tystnaden och tankarna på tacksamheten jag bär. Trots att dagarna är stressiga ibland. 

Livet alltså, rosor och Rihanna och allt däremellan.

  

Leave a Reply

