Ingen ångest 

Nej, hur mycket jag än känner efter, hittar jag ingen ångestcell i min kropp över förskolestarten. 10 år efter att första barnet sattes på förskolan är det nu dags för nummer tre. Känslorna är starka.

Jag är glad att han får leka, glad att han får gräva i sanden. Glad att han får rita med regnblöta penslar på ett stort grått plank, glad att vattenpölarna blir till äventyr. Glad att dagarna kretsar kring dockor, sånger, bilar och vila – inte snabba lekparksbesök mellan möten och måsten. Glad att pedagogerna kramar och skrattar och stoppar om.

Glad över att få längta efter varandra. 

Glad att kunna vara 100% där jag verkligen är.

Så sjukt glad och tacksam över det liv jag får vara en del av.

Älskade lillsladdis, jag är så glad att du kom till oss. 

Leave a Reply

